• Reklama

Autobaterie - vymena

nezařaditelné do příslušného vozu

Autobaterie - vymena

Příspěvekod kubula » stř pro 13, 2017 9:44 pm

Logan MCV 1.gen (1,6 8V), 12/2011, baterka (Renault-Nissan Rombat Calcium 330A/40Ah) puvodni = 6 let stara, cca 70.000km.

Stacily prvni ranni mraziky, a startovani pripomina loterii, jestli pristi otocka starteru motor nahodi, nebo je posledni a skyt a nenastartuju.
Projel jsem auto 2 x 100km po dalnici = mela by se dobit co auto dovede.
Nasledujici den rano napeti merene voltmetrem primo na baterce: 12,1V. (Po nastartovani pres 14V)
Takze se se mnou asi louci, co? Mam doma nabijecku co umi i autobaterie, vaham zda ji jeste zkouset zachranit, nebo uz je to na novou...
Chystam se v zime 2x na tyden na hory, nechci tam nekde rano zkysnout s mrtvym autem..

DOTAZY:
1) Da se u tohodle auta jeste baterka vyndat z auta a odnest domu napr. na 24h na dobiti? Nebo uz je to moderna, kde baterku muzu odpojit max na 5 minut nez tam dam jinou? Co vsechno se zresetuje? Hodiny, denni pocitadlo, stanice v radiu apod. vem cert, celkove km to predpokladam necha na pokoji, ale nejake mapy v ridici jednotce apod.? Jinymi slovy, muzu si baterku vymenit sam, nebo je to na servis?
2) Mam tam zaslepene zamky + central + alarm na DO, nevim co udela auto kdyz otevru kapotu, zamknu auto DO = zapnu alarm, a pak vlezu pod kapotu a odpojim a vyndam baterku..
Nebo kdyz vyndam baterku, zamkne se samo?
3) Neco na co si pri vymene dat pozor? (poradi + a - je jasny, zkrat kabelu to samy, ale jestli neco dalsiho)

Omluva za hloupe dotazy, ale nez neco zkonit, radsi se napred zeptam.. Diky
kubula
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 38
Registrován: čtv čer 13, 2013 4:55 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan MCV 1.6 8V
Prodejce vozu: autoKoutek LBC

Reklama

Re: Autobaterie - vymena

Příspěvekod sandero » ned pro 17, 2017 11:18 am

Vymažou se stanice a i kdyby se ŘJ tzv. zresetovala,tak za pár stovek kilometrů se obnoví do původního stavu. 6 let výdrže je pěkné číslo,mě odchází baterie po 4 letech,protože jezdím jako prase(otřesy) a odchází stylem náhlá smrt,ne pokles kapacity. Naposledy jsem přijej domů,zaparkoval a druhý den auto mrtvé. Vysypaný 1 nebo 2 články.tedy zkrat. A to byla baterka 60Ah původní. Kdybych nespěchal na novou,koupil bych tzv.agm Optima,nebo podobný typ. Ta vydrží min. 10 let a žádný článek se nikdy nevysype,protože je to spirálová baterie(zamotané olověné desky v rounu)nemají se kam vysypat. Cena je vysoká,ale tato baterie je schopná vydržet celou životnost auta(tedy i 15 let) a jako bonus dodává vysoký startovací proud až do úplného vybití.Co se týká alarmu nevím,protože mi není známo co je to za alarm. Některé jsou jednoduché napájené pouze z aku auta,některé mají svůj akumulátor. Zamknout auto a potom vyndat akumulátor není problém.Až tam dáš baterku znova,bude znova i vše fungovat.Pokud si tedy nezaklapneš kapotu :-))) a do auta se nedostaneš. https://www.battery.cz/autobaterie-opti ... m=referral http://paja-trb.cz/konstrukce/nabijecka ... bijeni.pdf Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Uživatelský avatar
sandero
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 592
Registrován: sob lis 01, 2014 4:19 pm
Poďakoval som: 2 krát
Poďakovali my: 16 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1,2


Zpět na Poruchy a závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama