• Reklama

Nepravidelné otáčky volnoběhu 1,5 Dci

* Sandero * Stepway

Nepravidelné otáčky volnoběhu 1,5 Dci

Příspěvekod Martin2014 » pon říj 06, 2014 12:31 pm

Bohužel po najetí cca 7 000 km motor 1,5 dci 80 kW po nastartování ve studeném stavu při volnoběžných otáčkách vykazuje nepravidelný chod a má tendenci až zhasnout.
Po ujetí cca 10 –15 km – po zahřátí agregátu na provozní teplotu tento jev ustane a motor běží i ve volnoběžných otáčkách pravidelně. Zapne-li se při nepravidelném chodu klimatizace, nepravidelný chod také ustane (dojde ke zvýšení otáček až na cca 900 ot/min), ale po vypnutí klimatizace až do zahřátí na provozní teplotu motor stále vykazuje nepravidelný chod ve volnoběžných otáčkách.
Žádná kontrolka, která by upozorňovala na nějakou závadu motoru se mi doposud nerozsvítila, ale i přesto jev nepravidelného chodu motoru považuji za závadu.
Vůz po zahřátí na provozní teplotu i během běžné jízdy se studeným motorem jede plynule bez cukání a akceleruje plynule bez zjevných problémů.
Otáčky motoru ve studeném stavu se dříve pohybovaly na skoro 1000 ot/min a po cca 5 km plynulé jízdy se snížily na cca 800-900 ot/min, ale nyní se pohybují pouze do cca 800 odt/min i ve studeném stavu, jako by byl motor zahřátý na provozní teplotu,ale motor zahřátý být nemůže!
Řídící jednotka by jev studeného motoru měla díky teplotnímu čidlu zjistit a zařadit režim pro studený motor, do doby než-li se motor ohřeje na provozní teplotu postupně tento režim upravovat ?
Po delší jízdě a po ohřátí na provozní teplotu ( jízda cca 25 km ) je vůz odstaven a po cca 1 – 2 hod při nastartování se opět projevují nepravidelné otáčky volnoběhu.
...nemá někdo zkušenost s motorem 1,5 Dci :roll: co to může způsobovat ??
Martin2014
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 05, 2014 8:54 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: DUSTER 1,5 80kW
Prodejce vozu: AUTOKOUT Brandýs n/L
Oblíbený autoservis: nemám

Reklama

Re: Nepravidelné otáčky volnoběhu 1,5 Dci

Příspěvekod 1000watu » pon říj 06, 2014 1:01 pm

To se nedá na dálku zjistit. U dnešních aut,kde je milion různých čidel je to problém. Vadné teplotní čidlo(ukazuje více než má) , snímač otáček,vstřikovač a toto a toto. Pokud se dá studené auto na diagnostiku,ta by to měla zjistit.
1000watu
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Obrázky: 0
Registrován: úte čer 24, 2014 8:33 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero brutal 75 koní


Zpět na Dacia SANDERO

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama
cron