• Reklama

Euro 6 vs atmosfera

* Sandero * Stepway

Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod bitner » pát črc 25, 2014 9:42 pm

Blizi se nam zari 2014, ktere prinasi do sveta aut novou emisni normu Euro 6. Jestli jsem to dobre pochopil, tak jiz prodavanych aut se to dotkne az od zari 2015, ale presto, mate nekdo nejake podlozene informace, jestli tuhle normu preziji stare dobre benzinove atmosfery v Dacii? U 1,2 16V bych tipoval, ze snad ano, ale u 1,6 8V uz to bude podle me konecna. Tak jak Euro 5 znamenalo konec 1,4 8V.
Co myslite?
Sandero 1,6 8V @62 kW, Arctica, základní červená "DRÁKULA", LPG
Logan 1,2 16V @53 kW, Arctica, základní bílá "ICE QUEEN", LPG
bitner
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon zář 05, 2011 9:39 pm
Poďakoval som: 7 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Nissan Sandero 1,6 LPG

Reklama

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod 1000watu » pát črc 25, 2014 9:53 pm

Vše lze upravit. Horší je to,že staré motory většinou po tzv. úpravě na další euro zleniví. Za pár let bude atmosféra tak jedině ve skůtru.škoda
1000watu
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Obrázky: 0
Registrován: úte čer 24, 2014 8:33 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero brutal 75 koní

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod mudmax » sob črc 26, 2014 1:07 am

Nepřímovstřikové motory = "atmosféra" 1.2 16V D4F nejspíš emisní normu Euro-6 splní i bez DPF obdobně jako v Daciích užívané "foukané" tříhrnky 0.9TCe.
Předpokládat lze příchod atmosférických SOHC verzí 1.6 16V a tříválců 1.0SCe 51,5kW/70k (nové Twingo a Smart) či 0.9SCe odvozeného od 0.9TCe ..
Nástupu filtru pevných částic bych se spíš obával u přímovstřikového přeplňovaného motoru 1.2TCe ..
(.. a v případě vznětových motorů lze očekávat, že přibude močovina a případně i tříválcový 1.1dCi; tož tak ..)
- - -
Limity jednotlivých EU emisních standardů pro kategorii vozidel M1:

emise.png

emisní_limity.png

Zdroj:
> http://cs.autolexicon.net/articles/emisni-norma-euro/
> http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php
- - -
# na okraj ..
Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci .. > http://www.autorevue.cz/emisni-limity-vyvolavaji-vasne-nejvice-ohrozeni-se-citi-nemci
Socialisté z EU chtějí zdražit diesely .. - anebo snad ne? > http://www.autorevue.cz/skandal-socialiste-z-eu-chteji-zdrazit-diesely-nebo-ne-komentar
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil mudmax dne sob črc 26, 2014 8:19 am, celkově upraveno 1
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]
Uživatelský avatar
mudmax
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod bitner » sob črc 26, 2014 8:06 am

Toz ta fakticka likvidace dieselu mi vubec nevadi. Pokud prezije aspon ta 1,2, Brusel zaplat. Neprimy vstrik je v pohode pokud jde o NOX a saze, horsi je to s CO2. A docela by me zajimalo, jaky zakladni motor bude v Dokkeru a Lodgy.
Sandero 1,6 8V @62 kW, Arctica, základní červená "DRÁKULA", LPG
Logan 1,2 16V @53 kW, Arctica, základní bílá "ICE QUEEN", LPG
bitner
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon zář 05, 2011 9:39 pm
Poďakoval som: 7 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Nissan Sandero 1,6 LPG

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod mudmax » sob črc 26, 2014 8:37 am

bitner píše:Toz ta fakticka likvidace dieselu mi vubec nevadi. Pokud prezije aspon ta 1,2, Brusel zaplat. Neprimy vstrik je v pohode pokud jde o NOX a saze, horsi je to s CO2. A docela by me zajimalo, jaky zakladni motor bude v Dokkeru a Lodgy.

.. horší je to s CO2, protože ta se odvíjí od spotřeby + do katalyzátoru vstupující CO z něj také vychází v podobě CO2 ..

# Teoreticky by mohl mít Renault v záloze i atmosférický SOHC čtyřválec 1.0 16V D4D, takže ještě uvidíme ..
- - -
:: Pokud jde o Lodgy a Dokker, základním motorem by se mohl stát např. přímovstřikový 1.2 16V D4F 764 s 1149ccm a ca 60kW + JH3 převodovkou odstupňovanou jako v LPG verzích modelů Logan/Sandero třeba takto (rychlost v km/h při 1000 ot/min na jednotlivé převodové stupně), apod.:

1. = 6,17 || 2.= 11,28 || 3.= 18,13 || 4.= 24,53 || 5.= 31,77
Naposledy upravil mudmax dne sob črc 26, 2014 11:34 am, celkově upraveno 2
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]
Uživatelský avatar
mudmax
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod bitner » sob črc 26, 2014 9:05 am

Neco jsem vyguglil:

http://www.youtube.com/watch?v=1GZtShToroc

Soucasna 1,2 16V je DOHC?
Sandero 1,6 8V @62 kW, Arctica, základní červená "DRÁKULA", LPG
Logan 1,2 16V @53 kW, Arctica, základní bílá "ICE QUEEN", LPG
bitner
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon zář 05, 2011 9:39 pm
Poďakoval som: 7 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Nissan Sandero 1,6 LPG

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod mudmax » sob črc 26, 2014 9:45 am

Současná 1.2 16v D4F 55kW/75k 1149ccm je s SOHC rozvodem = jedna vačková hřídel ovládá přes vahadla 16 ventilů.
(V případě požadavku na proměnné časování ventilů řeší se hydraulicky s koaxiálně uloženou dvojicí hřídelů, ovšem s jedním rozvodovým kolem)

Výhody jsou v nižším tření, rotačních hmotách, lepšímu opásání rozvodového kola na vačkové hřídeli, atd.
Původní 1.2 8V motor Renaultu pouhou změnou hlavy na 16V získal vyšší kroutící moment a díky lepšímu plnění i ochotnost jít do otáček + vyšší výkon při nižší spotřebě (ačkoli na sportovní ambice to ještě není), přičemž mu zůstal stejný zátah už od nízkých otáček jako v případě předchozí 8V verze.

# Připomínám, že se jedná o "nadčtverec" s vrtáním o průměru 69 mm a zdvihem 76,8 mm s kompresním poměrem 9,8:1 o celkovém objemu 1149 ccm.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil mudmax dne ned říj 26, 2014 12:49 pm, celkově upraveno 1
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]
Uživatelský avatar
mudmax
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod 1000watu » sob črc 26, 2014 10:51 am

1,2 16V patří i přes své relativní stáří k nejlepším nepřeplňovaným malým motorům. Za vůbec nejlepší motor do malého auta považuji 1,2 Fire od Fiatu
1000watu
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Obrázky: 0
Registrován: úte čer 24, 2014 8:33 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero brutal 75 koní

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod bitner » sob črc 26, 2014 10:30 pm

Jinak z tech tabulek vyplyva, ze se vlastne pro benzinove motory nic nemeni. Takze teoreticky by mohla zustat i ta 1,6 8V. Protoze pokud to dobre chapu, emisni norma a pokuty za CO2 jsou 2 ruzne veci.
Sandero 1,6 8V @62 kW, Arctica, základní červená "DRÁKULA", LPG
Logan 1,2 16V @53 kW, Arctica, základní bílá "ICE QUEEN", LPG
bitner
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon zář 05, 2011 9:39 pm
Poďakoval som: 7 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Nissan Sandero 1,6 LPG

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod 1000watu » sob črc 26, 2014 11:46 pm

CO2 je pouze jiný název pro spotřebu paliva.
1000watu
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Obrázky: 0
Registrován: úte čer 24, 2014 8:33 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero brutal 75 koní

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod mudmax » ned črc 27, 2014 5:41 am

EU - jak sama tvrdí - limity produkce CO2, jak jsou postupně vyhlašovány, výrobcům automobilů nenařizuje ale doporučuje, ač za ně pokuty uděluje .. *)
Ostatně tyto limity platí flotilově - tj. pro značku - a pokuty se odvíjí dle skladby její produkce. A protože Dacia vyrábí pouze vozy se spíše menšími objemy + výkony a tedy i spotřebami, nemusela by se sankcí v podobě pokut za emise snad tolik obávat. Ostatně už se nějakou dobu připravuje nová metodika pro měření a stanovení spotřeby ve zkušebnách a jakmile vejde v platnost, neměli by mít výrobci tolik prostoru pro klamání veřejnosti papírovými spotřebami svých vozů a uváděná spotřeba by se již měla více blížit realitě v provozu. No - uvidíme ..
- - -
*) Myslím - nebo se mi to jen zdá, že už komisařům v Bruselu konečně došlo (a Brusel je tvořen hlavně Francií s Německem + komparzem, bohužel) nebo jim musel někdo vysvětlit, což ovšem na věci nic nemění, že při spalování uhlovodíků nutně musí k produkci CO2 ev. CO docházet (a přiznejme si, že u motorů s vnitřním spalováním nikdy nebude nula ani při spalování vodíku, neboť dochází v určité míře i ke spalování olejů a maziv, jež jsou opět tvořeny uhlovodíky) a že tedy nelze stále snižovat limity produkce CO2 (potažmo spotřeba, že) donekonečna. Zatím jsou tyto limity vyhlášeny i pro budoucí období a jistě i pokuty se budou udělovat či vybírat v podobě desátku za každý nadprodukční gram u jednotlivých vozidel ..

# Paradoxně nejvíc budou ve výhodě hybridy a zejména elektromobily, přestože se jejich převážná část energie vyrobí v hnědouhelných elektrárnách ..
- - -
Odkazy na články (chronologicky od nejstaršího k nejnovějším) ..
> http://www.autoforum.cz/technika/otacky-motoru-a-spotreba-paliva-co-je-efektivni-a-proc/
> http://www.autoforum.cz/bleskovky/americti-vyrobci-aut-se-verejne-brani-chystanym-limitum-normovane-spotreby/
> http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/americke-limity-spotreby-pro-rok-2025-pisou-rozsudek-smrti-spalovacim-motorum/
> http://www.autoforum.cz/bleskovky/toyota-prius-plug-in-hybrid-vylhana-spotreba-2-2-l-na-100-km-jiz-ve-frankfurtu/
> http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vtip-dne-spotreba-opelu-ampera-cini-1-2-litru-benzinu-na-100-km/
> http://www.autoforum.cz/predstaveni/volvo-v60-plug-in-hybrid-deus-ex-norma-jiz-pristi-rok-na-trhu/
> http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sen-se-rozplynul-fisker-karma-ma-normovanou-spotrebu-11-8-l-100-km/
> http://www.autoforum.cz/predstaveni/volvo-v60-d6-plug-in-hybrid-zname-jeho-cenu-a-mozna-i-skutecnou-spotrebu/
> http://www.autoforum.cz/predstaveni/volvo-xc60-plug-in-hybrid-porucime-realite-necht-to-jezdi-za-2-3-l-100-km/
> http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-fiat-0-9-twinair-motor-roku-v-praxi/
> http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/limity-spotreby-paliva-vyzenou-z-trhu-novych-aut-miliony-zakazniku/
> http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/eu-prehodnoti-sve-zamery-ve-snizovani-emisi-co2-u-aut/
> http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/americke-limity-spotreby-pro-rok-2025-potvrzeny-dnesni-auta-je-tezko-preziji/
> http://www.autoforum.cz/zajimavosti/downsizing-nefunguje-ani-podle-consumer-reports-z-hlediska-spotreby-i-dynamiky/
> http://www.autoforum.cz/zajimavosti/eu-si-z-nas-strili-dle-jeji-studie-pry-vyrobci-aut-lzou-o-spotrebe/
> http://www.technickytydenik.cz/rubriky/archiv/limity-co2-se-sankcemi_19999.html
> http://www.autoforum.cz/zajimavosti/takto-vyrobci-umele-snizuji-normovanou-spotrebu-aut-da-se-s-tim-ale-neco-delat/
> http://www.autoforum.cz/zajimavosti/francie-pritvrdi-s-pokutami-za-co2-jednem-vezme-vice-ostatnim-tez/
> http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/realna-vs-papirova-spotreba-nejvice-lzou-hybridy-a-male-motory/

- - -
:: A možná se ty naše "atmosféry" udrží i delší dobu, pokud jim přibudou funkce pro snížení spotřeby - totiž vypínání válců
jako třeba zde > http://www.autoforum.cz/technika/a-bude-hur-schaeffler-pracuje-na-vypinani-jednoho-valce-u-trivalce/
nebo v tomto aprílovém, přesto vynikajícím článku > http://www.autoforum.cz/technika/fiat-twinair-scod-system-vypinani-valcu-poprve-pro-dvouvalec/
Naposledy upravil mudmax dne úte srp 26, 2014 10:07 pm, celkově upraveno 2
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]
Uživatelský avatar
mudmax
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod nunicek » ned črc 27, 2014 8:20 am

Koukám, že nyní novou nepřeplňovanou benzinovou V6 2.5L už neseženu. Budu muset tu mojí stávající šetřit, aby mi ještě chvilku vydržela.
Nevěřím, že nové mini turbo motory natočí třeba 150 tis km bez problémů, bohužel všude na světě je auto spotřební zboží, které si lidé nechají 4 roky a koupí si nové, jen v ČR je finanční situace trošku jiná, že mnoho lidí si nekoupí nikdy nové auto v průběhu života, a pak tedy zbývá pouze ojeté-dojeté auto. Kde jsou ty doby, kdy Dacia uvedla na trh Logana 1.4 55 Kw, tak konstrukčně jednoduché auto, se dnes již nikdy nenajde.
Dacia Sandero 1,4 + LPG Elpigas l Ambiance l Modrá Extreme l 2010 l 57 000 km
Chevrolet Epica 2,5 V6 Automat + LPG Magic 3 l 2006 l 151 000 km

...pouze mrtvé ryby plavou podle proudu
...a proto mám Dacii a ne VW
Uživatelský avatar
nunicek
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 1603
Obrázky: 12
Registrován: čtv pro 30, 2010 2:26 pm
Bydliště: Pelhřimov
Poďakoval som: 6 krát
Poďakovali my: 22 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1.4 LPG
Prodejce vozu: Kudrna Humpolec
Oblíbený autoservis: Vlastní garáž

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod 1000watu » ned črc 27, 2014 11:52 am

Dnešní Logan 1,2 je až tak pokrokový? Navíc 2 pytle + ESP. Je to pořád ještě jednoduché auto.
1000watu
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Obrázky: 0
Registrován: úte čer 24, 2014 8:33 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero brutal 75 koní

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod mudmax » úte kvě 19, 2015 11:35 am

Po "googlení" v souvislosti s Euro-6 jsem došel ještě na jednu možnost (ale možná se mýlím):

> Pokud zůstane ve hře základní atmosférická "jednadvojka", dostane nejspíš jinak naladěnou ŘJ motoru tak, aby kroutící moment vrcholil přibližně o 200rpm dříve (současně sice výkon při 5500rpm spadne na ca 54kW), plus delší převodovku (ze IV.generace Clia), čímž se sice kapku zhorší akcelerace 0-100 km/h, zato normovaná spotřeba klesne z původních hodnot (město/mimo/kombinace) 7,6/4,9/5,8 na 7,0/4,7/5,5 l/100km .. (a Brusel bude spokojen)
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]
Uživatelský avatar
mudmax
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín

Re: Euro 6 vs atmosfera

Příspěvekod bitner » úte kvě 19, 2015 6:32 pm

5,5 l/100 km? To je vesele :-) Moje Sandero 1,6 8V zere 9,5/100 (LPG a benzin dohromady). Faktem je, ze je to v podstate kombinace mesto+dalnice. Snad nebude v zari pohled do ceniku Dacie prilis sklicujici...
Sandero 1,6 8V @62 kW, Arctica, základní červená "DRÁKULA", LPG
Logan 1,2 16V @53 kW, Arctica, základní bílá "ICE QUEEN", LPG
bitner
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon zář 05, 2011 9:39 pm
Poďakoval som: 7 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Nissan Sandero 1,6 LPG

Další

Zpět na Dacia SANDERO

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama
cron