• Reklama

Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

* Sandero * Stepway

Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod moby78 » pon čer 23, 2014 12:30 am

Ahoj,

minulý týden jsem měl možnost se projet s rok starým Stepwayem před faceliftem (1.5 dCi) a nemohl jsem si ho vynachválit.

Protože jsem s mým skoro 20ti letým pekáčem co měsíc u doktora, vážně přemýšlím o novém nebo skoro novém autu a na prvním místě je Sandero ve verzi Stepway 1.5 dCi.

Chtěl bych se zeptat, jak moc je tento naftový motor spolehlivý. Trochu jsem pogoogloval a třeba na fóru Nissanu jsou z tohoto motoru nešťastní. Typická nemoc je opotřebení ojničních ložisek, kdy to končí zadřením motoru (většinou tak při najetí cca. 100t. km). V Renaultu to prý řeší jen tím, že doporučují častější výměnu oleje.

U Sandera jsem na netu stížnosti na tento motor nenašel, je to ten samý nebo ne? Už to v Renaultu nějak pořešili?


Chci auto s úsporným motorem, ikdyž přes týden jezdím jen krátké trasy (denně 9km tam a 9 zpět, o víkendu min. 1x 25km tam a 25km zpět) a 2x měsíčně po dálnici 130km/130km. Kolega z práce má Renaulta Scénica (tuším že 1.9 nafta), v týdnu jezdí stejně krátké trasy a už dvakrát musel dolévat nějakou směs a prohnat ho hned po dálnici, protože mu kvůli filtru pevných částic klesl výkon.

Díky za odpovědi.

Pavel (nový člen)
moby78
Nováček
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon čer 23, 2014 12:03 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: xx
Prodejce vozu: xx
Oblíbený autoservis: xx

Reklama

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod sarusian » pon čer 23, 2014 6:50 am

u starsich verzii tohto motoru bol s tym motorom problem - s ojnicnymi loziskami - ale ze vraj to uz renault vychytal - u nissanu sa stazovali na kolko rokov stare motory ? ono ten motor u nissanu a dacie moze mat nejake odlisnosti, o ktorych bezny clovek nevie, cize treba porovnat kod motora u nissanu a dacie, ci to sedi - nemam naftu, ale su tu ludia, co naftu maju, ci uz v sandere, alebo v loganovi a zatial sa nestazovali na tuto zavadu, u teba je skor problem caste kratke trasy (9km), v zime sa ten naftak nestihne za taky cas zohriat - koli tomu moze/nemusi byt ten motor pre teba loteria (kedze mas aj nejake dlhsie trasy) - ten kolega asi dolieval mocovinu, ktora znizuje emisie a bez nej niektore auta nefunguju :) - moj kolega netusil, ze to ma na svojom forde a ak mu dosla, auto znizilo vykon a smer servis, aby mu tu mocovinu doliali za tazke peniaze (tusim okolo 250 euro)
sarusian
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte črc 17, 2012 3:18 pm
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: sandero

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod Dave » pon čer 23, 2014 7:11 am

Na tak krátký cesty bych nafťák nebral, umřel by dřív než jeho alternativy.
Mám zabanovaný nick za vyslovení názoru na adblock na daciaclub.cz. Těžkej udm komplex :-)
Uživatelský avatar
Dave
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 312
Registrován: pon pro 30, 2013 8:28 pm
Bydliště: Praha 9
Poďakoval som: 6 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan II Arctica 1.2 LPG

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod Ferda » pon čer 23, 2014 8:38 am

Ropácký motor má všeobecně mnohem delší životnost, než benzín. Proto si myslím, že názory o krátkých trasách jsou dost zkreslené.
Však ani benzínu krátké trasy nijak neprospívají. Navíc je DcI ropák zahřátý zhruba po dvou kilometrech a to není nijak moc. Za jak dlouho je zahřátý benzín by mohli napsat majitelé, kteří ho vlastní.
DACIA Duster 4WD 1.5 dCi 81kW Exception, ESP, modrá mineral. 75 000 km.
Oáza pro velbloudy.
Uživatelský avatar
Ferda
Ban
Ban
 
Příspěvky: 1830
Registrován: ned srp 22, 2010 1:25 pm
Bydliště: Ostrava
Poďakoval som: 3 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Dacia Duster

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod Dave » pon čer 23, 2014 11:10 am

Možná to bude tím, že ta delší životnost vychází z užití toho motoru právě na delších trasách. Přece nemusím konkrétně pitvat to, co je všude psáno už několik let ohledně dieselů a krátkých jízdách.. Ale Mudmax má třeba něco v rukávu z dřívějška :)
Mám zabanovaný nick za vyslovení názoru na adblock na daciaclub.cz. Těžkej udm komplex :-)
Uživatelský avatar
Dave
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 312
Registrován: pon pro 30, 2013 8:28 pm
Bydliště: Praha 9
Poďakoval som: 6 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan II Arctica 1.2 LPG

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod moby78 » pon čer 23, 2014 12:15 pm

Jak už jsem psal, kolega jezdí s Renaultem skoro pořád jen těch cca. 10km, 2x mu klesl výkon a ta směs to vyřešila.

Když by to auto člověk prohnal o víkendu, tak by to třeba stačilo. Co by na tom motoru mohlo odejít, když to nemá turbo? Olej bych měnil klidně častěji, než je doporučeno.

Proti benzínu nic nemám, akorát u tohoto auta je ta spotřeba docela velká. A v reálu bude asi ještě větší než předepsaná.

Ještě jsem přemýšlel o Suzuki Swift v benzínu, ale to má miniaturní kufr.

Takže ty problémy, co měl Nissan (Qashqai) ještě kolem r. 2010/11, se Sandera netýkají?
moby78
Nováček
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon čer 23, 2014 12:03 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: xx
Prodejce vozu: xx
Oblíbený autoservis: xx

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod sarusian » pon čer 23, 2014 12:57 pm

odpoved je mozno v tejto recenzii http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/ ... kompromisu - tu je nejaky vytah z nej:

"Sandero Stepway v najvyššej výbave Arctica mal pod kapotou turbodiesel 1.5 dCi. Nie je to ten istý, aký mala prvá generácia Sandera. Je konštrukčne upravený, krútiaci moment je zvýšený z 200 na 220 Nm. Väčšia je aj olejová náplň, keď namiesto doteraz 4,1 l má motor 4,5 l motorového oleja. Upravené sú aj kľukové ložiská a vačkové hriadele z iného materiálu a s inou povrchovou úpravou. Nízku kombinovanú spotrebu konštruktéri nastavili „dlhým“ sprevodovaním päťstupňovej manuálnej prevodovky."

druha pripomienka - 1,5dci turbo ma, resp. nepoznam v dnesnej dobe naftaka, ktory nema turbo
sarusian
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte črc 17, 2012 3:18 pm
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: sandero

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod bitner » pon čer 23, 2014 3:42 pm

Samozrejme to ma turbo, ma to filtr pevnych castic, ma to EGR ventil, ma to vstriky, vstrikovaci cerpadlo....
Diky nechci. Ty cesty do 9 km bych videl jako nejlepsi zpusob, jak ten motor velmi brzy znicit. Ale proti gustu...
Sandero 1,6 8V @62 kW, Arctica, základní červená "DRÁKULA", LPG
Logan 1,2 16V @53 kW, Arctica, základní bílá "ICE QUEEN", LPG
bitner
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon zář 05, 2011 9:39 pm
Poďakoval som: 7 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Nissan Sandero 1,6 LPG

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod nunicek » pon čer 23, 2014 3:50 pm

Ferda píše:Ropácký motor má všeobecně mnohem delší životnost, než benzín. Proto si myslím, že názory o krátkých trasách jsou dost zkreslené.
Však ani benzínu krátké trasy nijak neprospívají. Navíc je DcI ropák zahřátý zhruba po dvou kilometrech a to není nijak moc. Za jak dlouho je zahřátý benzín by mohli napsat majitelé, kteří ho vlastní.

Snad sem ti v sobotu jasně vysvětlil, který motor a palivo je nejlepší, ne? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dacia Sandero 1,4 + LPG Elpigas l Ambiance l Modrá Extreme l 2010 l 57 000 km
Chevrolet Epica 2,5 V6 Automat + LPG Magic 3 l 2006 l 151 000 km

...pouze mrtvé ryby plavou podle proudu
...a proto mám Dacii a ne VW
Uživatelský avatar
nunicek
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 1603
Obrázky: 12
Registrován: čtv pro 30, 2010 2:26 pm
Bydliště: Pelhřimov
Poďakoval som: 6 krát
Poďakovali my: 22 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1.4 LPG
Prodejce vozu: Kudrna Humpolec
Oblíbený autoservis: Vlastní garáž

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod Ferda » pon čer 23, 2014 7:56 pm

Měl jsi štěstí, že v tom ohništi na kterým jsi zaparkoval už nebyly žádné žhavé uhlíky, jinak by ses teď chlubil flambovaným Sanderem. :mrgreen:
DACIA Duster 4WD 1.5 dCi 81kW Exception, ESP, modrá mineral. 75 000 km.
Oáza pro velbloudy.
Uživatelský avatar
Ferda
Ban
Ban
 
Příspěvky: 1830
Registrován: ned srp 22, 2010 1:25 pm
Bydliště: Ostrava
Poďakoval som: 3 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Dacia Duster

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod nunicek » pon čer 23, 2014 8:00 pm

OT: Já to teda tady řeknu, Ferda lituje že má nafťáka a ne benzín + LPG, ale stydí se to přiznat :lol: :lol: :lol:
Dacia Sandero 1,4 + LPG Elpigas l Ambiance l Modrá Extreme l 2010 l 57 000 km
Chevrolet Epica 2,5 V6 Automat + LPG Magic 3 l 2006 l 151 000 km

...pouze mrtvé ryby plavou podle proudu
...a proto mám Dacii a ne VW
Uživatelský avatar
nunicek
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 1603
Obrázky: 12
Registrován: čtv pro 30, 2010 2:26 pm
Bydliště: Pelhřimov
Poďakoval som: 6 krát
Poďakovali my: 22 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1.4 LPG
Prodejce vozu: Kudrna Humpolec
Oblíbený autoservis: Vlastní garáž

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod Ferda » pon čer 23, 2014 8:12 pm

Co se dá dělat. Aspoň jsem si koupil detektor plynu a než někde zaparkuji, tak si raději očuchám jestli tam náhodou nestojí nebezpečný sporák. :mrgreen:
DACIA Duster 4WD 1.5 dCi 81kW Exception, ESP, modrá mineral. 75 000 km.
Oáza pro velbloudy.
Uživatelský avatar
Ferda
Ban
Ban
 
Příspěvky: 1830
Registrován: ned srp 22, 2010 1:25 pm
Bydliště: Ostrava
Poďakoval som: 3 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Dacia Duster

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod mudmax » pon čer 23, 2014 11:04 pm

(pozn.: text níže díky nakopnutí uživatelem Dave)

Časté popojížďky během týdne jen 9 km >> za ten úsek se ráno v létě ohřeje tak voda, o oleji je možno si leda tak nechat zdát (pokud se ráno nebude motoru odebírat teplo k přitápění - nejde tak ani o to, že by bylo příliš zima, ale protože fyzika + rosný bod a zamlžená boční a zadní okna = vlhkost v kabině po opuštění vozidla po dojezdu do práce + plíseň za stropním čalouněním = smrad + puch zatuchliny, a ano - i koroze v neposlední řadě; jasně - je možné si zapnout klimu, která vysuší vzduch, ale naopak zatíží studený motor, který se však tímto rychleji zahřeje, pokud zas nebude nutné přitopit si více, abychom díky klimě nemrzli .. zas je třeba ji včas vypnout a vysušit výparník, aby se tam neusadily plísně a houby, a tak stále dokola ..), takže po motoru a turbu vůbec toho nemohu moc chtít, nechci-li je brzy odepsat. Než se vymezí provozní vůle, které zastudena budou s věkem a ujetými kilometry narůstat, bude to trvat postupně stále déle. S tím souvisí i stále se zvyšující hlučnost a klepání zastudena (viklání pístů ve válcích), které nakonec nevykryje ani olej s viskozitou 10W40, obzvlášť u vznětových motorů .. - Pojížďky 25 km vycházejí lépe: u přeplňovaného motoru a zejména dieselu to znamená, že od poloviny tohoto úseku si v létě mohu užít výkon za předpokladu dosažení provozních teplot kapalin, naopak v zimě při minusových teplotách může být málo i to.

# opáčko z jiného vlákna:
- klepavý zvuk dieselu za studena způsobuje viklání pístu ve válci (nutná provozní vůle je zastudena větší) umocněná vyšším kompresním poměrem; postupně s opotřebením se zhoršuje, během provozu pak i navrací po každém delším a později i kratším brzdění motorem, kdy dojde k ochlazení pístu ..
- dochlazení po delší jízdě s využitím výkonu či po jízdě do kopce se vždy týká každého motoru; nyní je třeba dochladit i turbodmychadlo (především!) ..
- ohřívání motoru po studeném startu: především je třeba zahřát vzájemně pracující mechanické součásti a zejména olej; plný knedlík na studený motor = koledování si o zadření pístní skupiny (rychleji se rozpínající píst, navíc z materiálu s dvojnásobnou tepelnou roztažností oproti válci) ..
- u přeplňovaného motoru je třeba chtít práci od turbodmychadla až po zahřátí oleje na min 65°C, což v létě trvá 10-15min, v zimě dle okolní teploty 20 minut a více (při silných mrazech klidně dost přes půl hodiny, není-li vodní chladič oleje) - kdo tak dlouho čeká a jezdí bez přebytku výfukových plynů roztáčejících turbínu?
- dojde-li z důvodu prudkého střídání teplot a otáček (prudký plyn + vzápětí brzdění motorem a naopak opakovaně) k popraskání lopatek turbíny a odlamování částeček kovu, pokračují tyto jednotlivými potrubími, kde mohou napáchat další škody (o sání se radši ani nezmiňuji, ve výfukovém potrubí to v daném pořadí zpravidla odnese katalyzátor a filtr pevných částic) ..
- netěsnostmi v turbodmychadle se unikající mazací olej dostává do výfukového potrubí (proto požadavek od určité emisní skupiny na nižší obsah síry a fosforu, které se z důvodu mazacích schopností v oleji musí nahradit přísadami jinými) a také do potrubí sacího, kde se postupně shromažďuje v mezichladiči vzduchu, po jehož částečném naplnění si motor tohoto oleje tzv. cucne - na tento olej vznětový motor jede velice dobře a to nekontrolovaně, benzínový však nikoli ..
- atmosférické vznětové motory ještě nepříliš dávno spolehlivě startovaly bez dodatečných přísad do paliva i při -32°C (a to i na naftu z jzd, pokud to zrovna nebyla bionafta s MEŘO): motorová nafta (NM) obsahovala více petroleje (mimoch. destilovaný petrolej dnes tvoří základ zimních aditiv do nafty) a žádnou 'řepku', nebyly tak vysoké plnicí tlaky (čerpadla byla většinou řadová či rotačky obsahující i dopravní čerpadlo) a tak malé otvory ve vstřikovačích, palivové filtry byly větší a měnily se přibližně co 30tis.km (za tu dobu se z nich několikrát spodem odpustila voda a jiný šlem, neboť obsahovaly k této funkci určený výpustný šroub), atd.
- každý motor jede úsporněji co se týče paliva, když se zahřeje, i ve městě .. -- do té doby se však olej v motoru (ale i převodovce) ředí kondenzující vodou z ovzduší (od určitého množství tvoří s olejem emulzi; při déletrvajících vyšších teplotách se voda z oleje postupně odpaří odvětráním skříně) a také palivem (mění se jeho viskozita a klesá bod vzplanutí: po delším zahřátí se lehké frakce z oleje uvolní/odpaří a odejdou stejnou cestou jako voda výše, zatímco těžší frakce zůstanou v oleji; u benzínu převládají lehké frakce, nafta obsahuje především ty těžké - z toho plyne možnost zvýšení hladiny motorového oleje).

- - -

Ale co - dnes už se všude při výrobě hledají úsporná řešení a ostatně je to vše spotřebka, i motory se negenerálkují (nebo se to cenově nevyplatí) a berou rovnou zajeté z vrakáče (lepší zajíc v pytli, nežli h... na střeše) a lidi jezdí jak prasata, takže je větší naděje, že nám to auto dřív někdo zboří, než se v něm něco vysype či kastle sežere rez, viď mámo ..-?
Zase je fakt, že se moc nevyplatí, pokud se na autě něco se.e a musí opravovat jenom proto, že se s ním jezdí málo - rozuměj krátké frcky ..
Naposledy upravil mudmax dne sob čer 28, 2014 11:57 am, celkově upraveno 1
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]
Uživatelský avatar
mudmax
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod kisedamichal » sob čer 28, 2014 9:42 am

Mám tento moto v Logane od roku 2006, ešte bez filtra pevných častíc, 115 000 km, spotreba do 4,5 litra. Ale už by som ho asi nekupoval. Ide bez poruchy, ale v zime bez toho, aby som zadekloval masku chladiča je problém to nahriať. Olej nežerie, najprv som ho menil na 20 000 km, ale prešiel som na 15 000 km. Pre istotu. Dosť často jazdím krátke trasy od 7 do 15 km. Je to dobré auto, len ja ho nevyužívam ako sa má. Ale mal som aj pred tým benziňáky a dízle, a nejak ta nafta mi voňa lepšie. PS: počítal som, že po 10 rokoch zhrdzaveje a pôjde na šrot, ale rumuni ma nahnevali. Okrem dverí, ktoré som oškriabal sám, tak tam nieje žiadna hrdza a budem musieť na ňom chodiť dlhšie. Predať sa mi to už neoplatí.
kisedamichal
Nováček
Nováček
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 28, 2013 9:33 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Dacia Logan

Re: Sandero - motor 1.5 dCi (problémy)

Příspěvekod 1000watu » sob čer 28, 2014 10:24 am

Jezdí tady auta stará přez 20 let.Dnes auta nežere koroze ,ale poddimenzované euromotory a poruchová výbava.
1000watu
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 269
Obrázky: 0
Registrován: úte čer 24, 2014 8:33 am
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 3 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero brutal 75 koní

Další

Zpět na Dacia SANDERO

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama
cron