.:. AKDCZ .:. Autoklubdacia .:.

I. Československé fórum majitelů a příznivců vozů značky Dacia již od roku 2005
Právě je sob zář 19, 2020 6:58 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob črc 28, 2012 9:55 am 
Offline
Kecálek
Kecálek

Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Příspěvky: 983
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz
Má někdo konverzní kit na E 85? I v jiném autě. Prodejci těchto krabiček udávají dost zavádějící údaje. Jako třeba spotřeba stejná(pokud nejedu kosu) atd. Což je lež a technický nesmysl. Takže mě zajímají zkušenosti.Tedy zkušenosti s tou úpravou. O etanolu v autě vím vše a z vlastní velmi bohaté zkušenosti.

_________________
Končím,už tady nejsem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte črc 31, 2012 10:23 am 
Offline
Kecálek
Kecálek

Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Příspěvky: 983
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz
Vypadá to,že příznivců alkoholu tady moc není :? Tak pěknou dovolenou

_________________
Končím,už tady nejsem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 01, 2012 8:32 am 
Offline
Psavec
Psavec

Registrován: čtv zář 07, 2006 7:39 am
Příspěvky: 376
Bydliště: Jilemnicko
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I
Ale jo, příznivec alkoholu jsem - je to samozřejmě hlavně kvůli finanční stránce věci ;-)

Mám Logana 1,4 z roku 2005, takže abych mohl jezdit na "čistý" líh, musel bych konverzní kit koupit...

jenže...
- hledal jsem a zjistil, že se dá sehnat několik různých druhů jednotek v cenách cca. od 3500,- vč. montáže,
samozřejmě to jsou "universální" modely pro více typů aut, jenže někdo je vychvaluje a jiný zase spokojený
zrovna moc není... všechno to jsou ale názory přečtené na internetových diskuzích, takže je nelze brát úplně
vážně ;-)

- prodejce Dacii pan Belda v Jablonci n./Jiz. nabízí trochu dražší variantu, kolem 8000,- vč montáže, když jsem
s ním mluvil, řekl mi, že přídavná řídící jednotka je dovážená tuším ze Švédska? a je velmi kvalitní a "naladěná"
na konkrétní typy motoru, montáž do auta dělají s manuálním přepínačem, kdy si řidič vybere podle toho, co si
natankuje - zda jede na čistý benzín nebo na líh (tj. není to žádný automat - je to obdoba prvních instalací LPG)
Slibují k tomu vyšší výkon motoru, snížení emisí a jen velmi nepatrný nárust spotřeby...
A hlavně - tvrdil, že není nutná žádná jiná úprava (měnit filtry, svíčky ap.).
více zde: http://www.autobelda.cz - neberte to, prosím, jako reklamu


od celé záležitosti mě odrazují dvě věci...
- kamarád automechanik mi to nedoporučil z důvodu možného poškození vstřiků, podpalování ventilů a
různých jiných komplikací... a je to člověk, který mi poradil vždycky dobře ;-)

- a hlavně - je to sice lákavé (líh lze koupit za 23,50), jenže... potřebuji vyměnit Logana za větší auto,
takže se mi investice 8000,- do stávajícího auta prostě nevyplatí, nevím, jestli ho budu mít ještě půl
roku nebo rok... nevyplatí se mi to...
...i když mi bylo řečeno, že se jednotka dá demontovat a použít v jiném autě...


Tohle je všechno, co vím... moc by mě zajímaly tvé zkušenosti s provozem auta na líh, které jsi zmínil
ve svém příspěvku

_________________
Obrázek
Stříbrná Dacia Sandero r.v. 2010 (od května 2018)

Obrázek
Vínová Dacia Logan 1,4 r.v. 2005 (od května 2011 do května 2018)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 01, 2012 9:08 am 
Offline
Kecálek
Kecálek

Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Příspěvky: 983
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz
Do Logana 1,4 můžeš lít líh(E 85) v hojné míře i bez konverzní sady. Bude spolehlivě startovat kolem 70-80 % etanolu v palivu. (Etanolu,ne E 85) Samozřejmě ,že svíčky,filtr,atd. se měnit nemusí. Horší to bude se spotřebou.Při normální jízdě to požere +20% navíc. Při plném plynu pod 10% i méně. K poškození ventilů může dojít pouze při plném plynu po delší dobu,kdy by ŘJ + lambda nedokázala udržet poměr paliva 10:1 (E 85) což většina seriových jednotek dokáže za běžných okolností. A došlo by ke spalování chudé směsi. Benzín má směšovací poměr cca. 15:1 Líh 9:1 E 85 cca. 10:1. Přídavná jednotka na spalování E 85 upraví tento poměr přesně a hned od startu a pomůže i v přechodových režimech motoru. Akcelerace atd. A kde pomůže zcela jistě je zimní startování. Nemám žádné zkušenosti s konverzními sadami,proto se ptám,má li to cenu.++++++++++++++ Etanol pokud nemá motor sedla ventilů z bláta (což už dnes reálně hrozí) motoru jako takovému neškodí(tedy neškodí výrazně) Opotřebení motoru je vyšší,ale jen v míře akceptovatelné. Vstřikovače mohou trpět,protože líh je sušší než benzín. Pokud je v nádrži vodnatá směs(staré palivo,líh nasává vodu) utrpí palivové čerpadlo. Hadice a palivový filtr je v pohodě,nic netvrdlo ani na Favoritu a dnes už jsou lepší materiály. Svíčky trpí asi jako na LPG (spíš méně) Olej rychleji degraguje(oxiduje) . Je doporučeno zkrátit výměnné lhůty. Celkově můžu říct,že provoz auta na Etanolovou směs v jakémkoliv poměru na neupraveném motoru se nevyplatí. Cena se prakticky vyrovnává. Jedině kde se E 85 vyplatí je sportovní vůz,nejlépe s turbem. Při upraveném motoru(přídavná ŘJ,případně upravená ŘJ) je nárust výkonu znát a spotřeba při vysokých otáčkách(rychlostech) se už přibližuje spotřebě na benzín.

_________________
Končím,už tady nejsem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 01, 2012 10:59 am 
Offline
Psavec
Psavec

Registrován: čtv zář 07, 2006 7:39 am
Příspěvky: 376
Bydliště: Jilemnicko
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I
však já to tam liju :P

začal jsem s tím letos v dubnu a dávám poměr zhruba 2:1 (benzín:líh), startuje to při tomhle poměru a teplotách hladce, jako na čistý
benzín, jede to -čistě pocitově- trošku lépe, spotřeba se mi zvedla o půl litru až litr, podle stylu jízdy...

najezdím necelých 10000 km ročně, takže když jsem si počítal návratnost investice do přídavné ŘJ (při současných cenách lihu a
benzínu (u nás líh 25,90 a benzín 35,50) a odhadu nárustu spotřeby o 10-20%) - je to v palivu úspora kolem 3000,- Kč ročně,
takže asi na 2-3 roky, pokud se nějak nezmění poměr ceny benzínu a lihu...

_________________
Obrázek
Stříbrná Dacia Sandero r.v. 2010 (od května 2018)

Obrázek
Vínová Dacia Logan 1,4 r.v. 2005 (od května 2011 do května 2018)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 01, 2012 11:20 am 
Offline
Kecálek
Kecálek

Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Příspěvky: 983
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz
Ta ŘJ by právě měla spotřebu snížit. Proto se ptám jak to je. (tedy snížit na akceptovatelnou mez) +20 a víc je o ničem. To by benzín musel stát 40kč

_________________
Končím,už tady nejsem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon dub 21, 2014 5:32 pm 
Offline
Dárce
Dárce
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín
Přídavná ŘJ má pomoci prodloužit vstřik, pokud by to bylo nad rámec fw originální ŘJ - i proto pro mne E85 nemá význam, ač najedu ročně 15-20tis km.
Sledujte tok mých myšlenek :) -> N95 současně tankuji za 32.90 Kč/l, tamtéž bych vzal E85 po 24.50 Kč/l. Nyní mám na 100km při N95 spotřebu ca 5 litrů. Při použití full E85 bych měl spotřebu dejme tomu 6 l/100km - nebo možná víc, čili by se mi "konverzní krabička" při ušetření nějakých 200 Kč/měs vrátila - dle její ceny - tak někdy za 2-3 roky (v zimě bych jezdil pouze na N95; tehdy je sice E85 v podstatě E70, ale při velkých výkyvech teplot a mrazech nemusí být starty nic moc, pokud vůbec) a pak bych tedy začal šetřit - tedy pokud se něco díky E85 nepodělá, to bych byl zase v mínusu.
Pokud ale nechci platit za přídavnou jednotku s tím, že to nějak budu trochu míchat a ono to pojede, pak spotřeba stejně bude poněkud vyšší a úspora adekvátně nižší, takže se vlastně setře .. -- Provozem na ethanol či E85 nebo v jakémkoli poměru s benzínem, ať už s přídavnou jednotkou nebo bez ní, prostě nelze na palivu nijak významně finančně ušetřit. Ledaže by někdo považoval za podstatnou úsporu i rozdíl okolo 20 hal/km ..
Může se taky přihodit, že při provozu na směs benzínu a E85 nebo čistý E85 bez přídavné jednotky se zvýšení spotřeby konat nebude, což odporuje fyzice spalování tohoto paliva a rozhodně není důvod k jásání: pouze naznačuje, že lambda sonda za katem již není v kondici a nereaguje na přebytek kyslíku ve výfukových plynech, motor spaluje příliš chudou směs za vývinu vysokých teplot vedoucích k podpálení výfukových ventilů, propálení dna pístů, destrukci vnitřku katalyzátoru, .. *) - Nezlobte se na mne, ale to mi za případné problémy s motorem či palivovou soustavou opravdu nestojí, alespoň zatím ne ..
- - -
*) Lze sice namítnout, že přeci vznětové motory po většinu provozu spalují chudou směs a nic .. -- Ano, ale teplota v epicentru spalovacího prostoru dieselového motoru při spalování nafty pohybuje se okolo 900°C, zatímco v zážehovém motoru při spalování benzínu dosahuje ca 1200°C. - A bez iluzí, kvůli tomu se nebudou v něčem spotřebním dělat písty či ventily z titanu.
- - -
Odkazy:
- Konverzní kity (přídavné jednotky) > http://www.autoethanol.cz/autoethanol/e ... E85-PRODEJ
- Přestavba na E85 schválená Ministerstvem Dopravy - včetně zápisu do TP > http://www.autoethanol.cz/autoethanol/e ... ch-Prukazu
- Autoservisy a přestavby na E85 (servisy zobrazené červeně provádí přestavby na E85 se zápisem do TP) > https://maps.google.cz/maps/ms?msid=214 ... 4.0625&z=6

- - -
# Vím sice i o případu, kdy majitel dvou vozů bez konverzních kitů při ročním součtovém nájezdu ca 6tis km v poměru ca 2:1 = E85:N95 míchá a při spotřebě vyšší ca o litr se mu to prý - dle jeho slov - vyplatí, ale asi jde i na benzín celkově o vyšší spotřeby na 100 km (teď si nevzpomenu, kolik/jakou dotyčný zmiňoval spotřebu a při kterém palivu - jedná se však o koncernové vozy s atmosférickými motory 1.6 a 2.0)
- - -
:: Poměrně vyčerpávající článek Jak to je s palivem E85 -> http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496 - DOPORUČUJI PŘEČÍST

_________________
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]


Naposledy oživil mudmax v pon dub 21, 2014 5:32 pm


Nahoru
 Profil Osobní album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO