• Reklama

Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

* Sandero * Stepway

Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

Příspěvekod Sandero2012 » sob črc 28, 2012 9:55 am

Má někdo konverzní kit na E 85? I v jiném autě. Prodejci těchto krabiček udávají dost zavádějící údaje. Jako třeba spotřeba stejná(pokud nejedu kosu) atd. Což je lež a technický nesmysl. Takže mě zajímají zkušenosti.Tedy zkušenosti s tou úpravou. O etanolu v autě vím vše a z vlastní velmi bohaté zkušenosti.
Končím,už tady nejsem.
Sandero2012
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 983
Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz

Reklama

Re: Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

Příspěvekod Sandero2012 » úte črc 31, 2012 10:23 am

Vypadá to,že příznivců alkoholu tady moc není :? Tak pěknou dovolenou
Končím,už tady nejsem.
Sandero2012
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 983
Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz

Re: Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

Příspěvekod arpi » stř srp 01, 2012 8:32 am

Ale jo, příznivec alkoholu jsem - je to samozřejmě hlavně kvůli finanční stránce věci ;-)

Mám Logana 1,4 z roku 2005, takže abych mohl jezdit na "čistý" líh, musel bych konverzní kit koupit...

jenže...
- hledal jsem a zjistil, že se dá sehnat několik různých druhů jednotek v cenách cca. od 3500,- vč. montáže,
samozřejmě to jsou "universální" modely pro více typů aut, jenže někdo je vychvaluje a jiný zase spokojený
zrovna moc není... všechno to jsou ale názory přečtené na internetových diskuzích, takže je nelze brát úplně
vážně ;-)

- prodejce Dacii pan Belda v Jablonci n./Jiz. nabízí trochu dražší variantu, kolem 8000,- vč montáže, když jsem
s ním mluvil, řekl mi, že přídavná řídící jednotka je dovážená tuším ze Švédska? a je velmi kvalitní a "naladěná"
na konkrétní typy motoru, montáž do auta dělají s manuálním přepínačem, kdy si řidič vybere podle toho, co si
natankuje - zda jede na čistý benzín nebo na líh (tj. není to žádný automat - je to obdoba prvních instalací LPG)
Slibují k tomu vyšší výkon motoru, snížení emisí a jen velmi nepatrný nárust spotřeby...
A hlavně - tvrdil, že není nutná žádná jiná úprava (měnit filtry, svíčky ap.).
více zde: http://www.autobelda.cz - neberte to, prosím, jako reklamu


od celé záležitosti mě odrazují dvě věci...
- kamarád automechanik mi to nedoporučil z důvodu možného poškození vstřiků, podpalování ventilů a
různých jiných komplikací... a je to člověk, který mi poradil vždycky dobře ;-)

- a hlavně - je to sice lákavé (líh lze koupit za 23,50), jenže... potřebuji vyměnit Logana za větší auto,
takže se mi investice 8000,- do stávajícího auta prostě nevyplatí, nevím, jestli ho budu mít ještě půl
roku nebo rok... nevyplatí se mi to...
...i když mi bylo řečeno, že se jednotka dá demontovat a použít v jiném autě...


Tohle je všechno, co vím... moc by mě zajímaly tvé zkušenosti s provozem auta na líh, které jsi zmínil
ve svém příspěvku
Obrázek
Stříbrná Dacia Sandero r.v. 2010 (od května 2018)

Obrázek
Vínová Dacia Logan 1,4 r.v. 2005 (od května 2011 do května 2018)
arpi
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 376
Registrován: čtv zář 07, 2006 7:39 am
Bydliště: Jilemnicko
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I

Re: Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

Příspěvekod Sandero2012 » stř srp 01, 2012 9:08 am

Do Logana 1,4 můžeš lít líh(E 85) v hojné míře i bez konverzní sady. Bude spolehlivě startovat kolem 70-80 % etanolu v palivu. (Etanolu,ne E 85) Samozřejmě ,že svíčky,filtr,atd. se měnit nemusí. Horší to bude se spotřebou.Při normální jízdě to požere +20% navíc. Při plném plynu pod 10% i méně. K poškození ventilů může dojít pouze při plném plynu po delší dobu,kdy by ŘJ + lambda nedokázala udržet poměr paliva 10:1 (E 85) což většina seriových jednotek dokáže za běžných okolností. A došlo by ke spalování chudé směsi. Benzín má směšovací poměr cca. 15:1 Líh 9:1 E 85 cca. 10:1. Přídavná jednotka na spalování E 85 upraví tento poměr přesně a hned od startu a pomůže i v přechodových režimech motoru. Akcelerace atd. A kde pomůže zcela jistě je zimní startování. Nemám žádné zkušenosti s konverzními sadami,proto se ptám,má li to cenu.++++++++++++++ Etanol pokud nemá motor sedla ventilů z bláta (což už dnes reálně hrozí) motoru jako takovému neškodí(tedy neškodí výrazně) Opotřebení motoru je vyšší,ale jen v míře akceptovatelné. Vstřikovače mohou trpět,protože líh je sušší než benzín. Pokud je v nádrži vodnatá směs(staré palivo,líh nasává vodu) utrpí palivové čerpadlo. Hadice a palivový filtr je v pohodě,nic netvrdlo ani na Favoritu a dnes už jsou lepší materiály. Svíčky trpí asi jako na LPG (spíš méně) Olej rychleji degraguje(oxiduje) . Je doporučeno zkrátit výměnné lhůty. Celkově můžu říct,že provoz auta na Etanolovou směs v jakémkoliv poměru na neupraveném motoru se nevyplatí. Cena se prakticky vyrovnává. Jedině kde se E 85 vyplatí je sportovní vůz,nejlépe s turbem. Při upraveném motoru(přídavná ŘJ,případně upravená ŘJ) je nárust výkonu znát a spotřeba při vysokých otáčkách(rychlostech) se už přibližuje spotřebě na benzín.
Končím,už tady nejsem.
Sandero2012
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 983
Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz

Re: Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

Příspěvekod arpi » stř srp 01, 2012 10:59 am

však já to tam liju :P

začal jsem s tím letos v dubnu a dávám poměr zhruba 2:1 (benzín:líh), startuje to při tomhle poměru a teplotách hladce, jako na čistý
benzín, jede to -čistě pocitově- trošku lépe, spotřeba se mi zvedla o půl litru až litr, podle stylu jízdy...

najezdím necelých 10000 km ročně, takže když jsem si počítal návratnost investice do přídavné ŘJ (při současných cenách lihu a
benzínu (u nás líh 25,90 a benzín 35,50) a odhadu nárustu spotřeby o 10-20%) - je to v palivu úspora kolem 3000,- Kč ročně,
takže asi na 2-3 roky, pokud se nějak nezmění poměr ceny benzínu a lihu...
Obrázek
Stříbrná Dacia Sandero r.v. 2010 (od května 2018)

Obrázek
Vínová Dacia Logan 1,4 r.v. 2005 (od května 2011 do května 2018)
arpi
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 376
Registrován: čtv zář 07, 2006 7:39 am
Bydliště: Jilemnicko
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I

Re: Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

Příspěvekod Sandero2012 » stř srp 01, 2012 11:20 am

Ta ŘJ by právě měla spotřebu snížit. Proto se ptám jak to je. (tedy snížit na akceptovatelnou mez) +20 a víc je o ničem. To by benzín musel stát 40kč
Končím,už tady nejsem.
Sandero2012
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 983
Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: černý vůz

Re: Sandero na E 85,respektive motor 1,2 16V 55kw.

Příspěvekod mudmax » pon dub 21, 2014 5:32 pm

Přídavná ŘJ má pomoci prodloužit vstřik, pokud by to bylo nad rámec fw originální ŘJ - i proto pro mne E85 nemá význam, ač najedu ročně 15-20tis km.
Sledujte tok mých myšlenek :) -> N95 současně tankuji za 32.90 Kč/l, tamtéž bych vzal E85 po 24.50 Kč/l. Nyní mám na 100km při N95 spotřebu ca 5 litrů. Při použití full E85 bych měl spotřebu dejme tomu 6 l/100km - nebo možná víc, čili by se mi "konverzní krabička" při ušetření nějakých 200 Kč/měs vrátila - dle její ceny - tak někdy za 2-3 roky (v zimě bych jezdil pouze na N95; tehdy je sice E85 v podstatě E70, ale při velkých výkyvech teplot a mrazech nemusí být starty nic moc, pokud vůbec) a pak bych tedy začal šetřit - tedy pokud se něco díky E85 nepodělá, to bych byl zase v mínusu.
Pokud ale nechci platit za přídavnou jednotku s tím, že to nějak budu trochu míchat a ono to pojede, pak spotřeba stejně bude poněkud vyšší a úspora adekvátně nižší, takže se vlastně setře .. -- Provozem na ethanol či E85 nebo v jakémkoli poměru s benzínem, ať už s přídavnou jednotkou nebo bez ní, prostě nelze na palivu nijak významně finančně ušetřit. Ledaže by někdo považoval za podstatnou úsporu i rozdíl okolo 20 hal/km ..
Může se taky přihodit, že při provozu na směs benzínu a E85 nebo čistý E85 bez přídavné jednotky se zvýšení spotřeby konat nebude, což odporuje fyzice spalování tohoto paliva a rozhodně není důvod k jásání: pouze naznačuje, že lambda sonda za katem již není v kondici a nereaguje na přebytek kyslíku ve výfukových plynech, motor spaluje příliš chudou směs za vývinu vysokých teplot vedoucích k podpálení výfukových ventilů, propálení dna pístů, destrukci vnitřku katalyzátoru, .. *) - Nezlobte se na mne, ale to mi za případné problémy s motorem či palivovou soustavou opravdu nestojí, alespoň zatím ne ..
- - -
*) Lze sice namítnout, že přeci vznětové motory po většinu provozu spalují chudou směs a nic .. -- Ano, ale teplota v epicentru spalovacího prostoru dieselového motoru při spalování nafty pohybuje se okolo 900°C, zatímco v zážehovém motoru při spalování benzínu dosahuje ca 1200°C. - A bez iluzí, kvůli tomu se nebudou v něčem spotřebním dělat písty či ventily z titanu.
- - -
Odkazy:
- Konverzní kity (přídavné jednotky) > http://www.autoethanol.cz/autoethanol/e ... E85-PRODEJ
- Přestavba na E85 schválená Ministerstvem Dopravy - včetně zápisu do TP > http://www.autoethanol.cz/autoethanol/e ... ch-Prukazu
- Autoservisy a přestavby na E85 (servisy zobrazené červeně provádí přestavby na E85 se zápisem do TP) > https://maps.google.cz/maps/ms?msid=214 ... 4.0625&z=6

- - -
# Vím sice i o případu, kdy majitel dvou vozů bez konverzních kitů při ročním součtovém nájezdu ca 6tis km v poměru ca 2:1 = E85:N95 míchá a při spotřebě vyšší ca o litr se mu to prý - dle jeho slov - vyplatí, ale asi jde i na benzín celkově o vyšší spotřeby na 100 km (teď si nevzpomenu, kolik/jakou dotyčný zmiňoval spotřebu a při kterém palivu - jedná se však o koncernové vozy s atmosférickými motory 1.6 a 2.0)
- - -
:: Poměrně vyčerpávající článek Jak to je s palivem E85 -> http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496 - DOPORUČUJI PŘEČÍST


Naposledy oživil mudmax v pon dub 21, 2014 5:32 pm
Obrázek 80tis.km
Stále jezdí i Škoda Felicia 1.9D '97 (285tis.km: spotřeba v létě kolem 4,5 l/100km, v zimě se zahříváním i o litr více)
*[t.č. čekatel na zákrok na Neurochirurg.odd. MNOF→ok;přežil.]
Uživatelský avatar
mudmax
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 727
Obrázky: 20
Registrován: úte srp 28, 2012 11:35 am
Bydliště: Příbor
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 17 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero I. Arctica 1.2
Prodejce vozu: Bono Auto - Nový jičín


Zpět na Dacia SANDERO

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama
cron