Stránka 9 z 10

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: ned kvě 19, 2013 8:06 pm
od Sandero2012
Moje zkušenost je,že PP ukazuje celkem přesně. Zatím mám najeto 13000km a podle minulého auta vím,že motor je opravdu zajetý až po 20000km. Kdo umí jezdit defenzivně(ne pomalu) ten se na 5 litrů dostane.

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: pon kvě 20, 2013 12:45 pm
od mudmax
jan162 píše:chlapi ale neberte tie udaje s PP... a ked uz beriete tak to nehajte vynulovane dobre dlho.... je jasne ze ked ho vynulujem a idem po rovine s lahkou nohou na plyne tak mi bude ukazovat aj 4 l

Doufám, že 450km (přesně 447,3km) není zrovna krátký úsek, navíc tam a zpět. Ale je fakt, že by se dala vytipovat i 100km trasa s vhodným profilem, kterou by bylo možné zajet jedním směrem i s prům.spotřebou 3,5 l/100km (např. Bumbálka > Rožnov p.Radh. > Val.Mez. > Hranice > Přerov > Chropyně)*
- - -
*) 28.7.2013 - cestou z SK a podobná trasa: Bumbálka > Rožnov p.Radh. > Val.Mez. > Hranice > Nový Jičín > Příbor (99km) = celkově 3,6 l/100km, mezipřistání v Hranicích 3,0 l/100km: do Hranic 3 osoby, z Hranic 2 osoby; od Val.Meziříčí klimatizace.
- - -
Sice to sem nepatří - stejný motor, ale v Loganovi:
zrychlení 0-140 >> http://www.youtube.com/watch?v=gBCtF1PXJrg
-"- na 5.r. 55-90 > http://www.youtube.com/watch?v=LcZSZsSzbGw

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: pon kvě 20, 2013 1:15 pm
od Sandero2012
Z kopečka se dá jezdit i za nulu :mrgreen:

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: úte čer 04, 2013 11:39 am
od Ivo77
Na novom sandere som bol 1krat tankovat lpg,plyn co dali vo zavode vysiel na 434km.Teraz som zobral 27l lpg,tak uvidim aka bude spotreba.

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: úte čer 04, 2013 12:39 pm
od sarusian
tak to vychadza na spotrebu cca 6,2l/100 km (L/(km/100)), co je velmi, velmi slusna spotreba - ak si tych 27l tankoval doplna na este surovy motor (ja mam na felde 1,3 dlhodobu cca 7,8l lpg) v testoch, co to lpg testovali novinari, tak sa stazovali na velky hluk vstrekovacov - ze na dialnici to duni ? - pozoroval si nieco take ?

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: úte čer 04, 2013 6:12 pm
od Ivo77
Podla mna ide ticho moc sa tomu nerozumiem.Ja mam tiez feldu 1,3.Asi to bude vecsia spotreba ako 6,2l v zavode ju dost asi naplnili.Lebo dnes som dal 80% lpg do nadrze ako je odporucane a po par km my ukazoval hned o jednu palicku menej na ukazovateli lpg.

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: úte čer 04, 2013 7:03 pm
od sarusian
ukazovatel je len na priliznu orientaciu

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: úte čer 04, 2013 10:47 pm
od kubax
Kdyz natankujes plnou LPg tak to je prave tech 80% bezpecnostni ventil ti vic nedovoli.
Koukam ze uz na skode 130 jsem jezdil dle denniho pocitadla km a dojezd byl vetsinou +-30km.
Je to asi nejspolehlivejsi ukazatel paliva :-)

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: stř čer 05, 2013 11:49 am
od Ivo77
Tak nabuduce tankovanie to vyskusam,necham to ist pokial to pojde.

-- ned čer 09, 2013 6:29 am --

Tak som to vyskusal, natankoval som 31l lpg.Teraz mi vysla spotreba 7.4l lpg.

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: pon čer 24, 2013 7:39 pm
od marecek666
mozem potvrdit podobnu spotrebu, nechal som dojst LPG pokial mi to samo nevyplo. Na cerpacke mi tam natlacilo 31,5l a stav pri prepnuti z LPG na benzin som mal 444km z coho asi stvrtina bola najazdena po meste. Takze spotreba cca 7,1l/100km co je docela dobre. Najazdene mam 3380km a som zvedavy aka bude spotreba povedzme po 10tis :?:

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: úte čer 25, 2013 2:20 pm
od sarusian
7,1-7,4 l lpg je dobra spotreba, netreba zabudat, ze popri tom je aj spotreba benzinu, co ja mam skusenost, tak je to priemerne 1/10 zo spotreby lpg - cize cca 0,7l

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: sob lis 23, 2013 9:24 pm
od mudmax
No, a po zajetí při dobré konstelaci hvězd z toho může být příjemná průměrná letní spotřeba plynu do 6.5 l/100km a na delších trasách po okreskách ještě o litr méně .. :D (.. porovnávám se svou čistě 'benzínovou' spotřebou ..)
- nejhorší kombinace pro spotřebu: popojíždění ("taxikaření") s naloženým přívěsem (ať už náklad těžký, labilní nebo křehký) po špatných + nezpevněných cestách s častým couváním a rejdováním ve stísněných prostorech se zapnutou klimatizací ..

-- pon črc 22, 2013 11:28 pm --

jan162 píše:chlapi ale neberte tie udaje s PP... a ked uz beriete tak to nehajte vynulovane dobre dlho.... je jasne ze ked ho vynulujem a idem po rovine s lahkou nohou na plyne tak mi bude ukazovat aj 4 l

Přesně tak, viz včil o víkendu tato epizoda: 187km kousek pod Brno za rovné 4,0 l/100km a zpět s kufrem meruněk a klimou, celkově 374km za 4,3 l/100km, okresky - průměrná rychlost 67,4 km/h; údaje dle PP.
(BA-N95 Tank-Ono, Good-Year GT3 Made by Poland 2,35 bar/p. + 2,20 bar/z. při 18°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 1 adult passenger)

-- sob črc 27, 2013 7:14 pm --

Dnešní epizodka: Praděd (park. Ovčárna) a zpět (352km) celkově za 4,6 l/100 dle PP. Celou cestu světla + music, 2/3 cesty klimatizace.
(BA-N95 Tank-Ono, Good-Year GT3 Made by Poland 2,35 bar/p. + 2,25 bar/z. při 18°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 2 adult passengers)

-- ned srp 25, 2013 7:25 pm --

Repríza předešlé trasy (Praděd a zpět) při stejném obsazení, tentokrát bez klimatizace: celkově za 4.2 l/100km dle PP.

-- ned zář 08, 2013 7:37 pm --

190km kousek pod Brno za 4,2 l/100km a zpět s nákladem jablek/hrušek/slivek, celkově 380km za 4,5 l/100km dle PP; bez klimatizace - jen rádio hrálo + světla svítila, žádné flákání - svižná jízda na hranici i s občasným překračováním rychlostních limitů. :oops:
(BA-N95 Tank-Ono, Good-Year GT3 Made by Poland 2,35 bar/p. + 2,25 bar/z. při 18°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 1 adult passenger)

-- stř zář 18, 2013 8:55 pm --

# Bilance dlouhodobé spotřeby po roce a půl: na 1385 litrů N95 najeto 28300 km => aritmetický průměr ca 4,9 l/100 km.
Negativní faktory na spotřebu: časté jízdy s přívěsem (+ vše, co to obnáší), většinou s nástavbou s plachtou (155 cm nad ložnou plochu) po nevalných cestách, celoroční jízdy do práce a zpět (ca 10-11km jedním směrem, z toho tak 1-3km mimo město - podle toho, kudy se to zrovna jede) při dvou až pětimístném obsazení, věčně rozdrbané cesty či mosty s dopravou staženou do jednoho pruhu a se semafory, ..

-- sob lis 23, 2013 8:24 pm --

Dnes 190km kousek pod Brno za 4,3 l/100km, zpět proti silnému větru (až párkrát spadla teplota na 'tetrisu' ze 4 na 2 'paličky'); celkově 380km za 4,7 l/100km dle PP, ze skoro plné nádrže ubyly 3 'paličky'. Bez klimatizace, jen rádio + světla + ventilace + místy stěrače, jízda na hranici i s občasným překračováním rychlostních limitů. Teplota přes den +2°C až +8°C; ráno kondenzující mlha + mrholení, večer při návratu déšť.
(BA-N95 Tank-Ono, pneu Vredestein SnowTrack3 185/65-R15 Made by Netherland 2,25 bar/přední + 2,15 bar/zadní při 18°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 1 adult passenger)

-- stř bře 19, 2014 10:27 pm --

# Bilance dlouhodobé spotřeby po dvou letech provozu: na 1903 litrů N95 najeto 36970 km = celkový průměr ca 5,15 l/100 km.

-- pon bře 24, 2014 11:16 am --

20.3.2014: 2 osoby + přívěs s nástavbou a plachtou ca 155kg (za Rožnov náklad 300kg briket, zpět žebříky 3x11př. + 2x12př.)
Trasa (viz níže vč. výšk.profilu) 84km celkově za 5.6 l/100km (max.zobraz. údaj 5.8 l/100); stoupání mezi 35.-38.km na 3. a 2. rych.st.
(BA-N95 Tank-Ono, pneu Vredestein SnowTrack3 185/65-R15 Made by Netherland 2,25 bar/přední + 2,15 bar/zadní při 18°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 1 adult passenger)
http://mapy.cz/#!x=18.365807&y=49.559540&z=10&t=r&rc=18.133942_49.657565_18.144801_49.599471_18.210780_49.548346_18.196767_49.470427_18.210780_49.548346_18.152619_49.546881_18.114252_49.539165_18.107188_49.563574_18.117412_49.591806_18.144801_49.599471_18.133942_49.657565&rl=Skotnice%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Koprivnice%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Frenstat%20pod%20Radhostem%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Dolni%20Becva%20c.p.%20209%2C%20Dolni%20Becva%2C%20okres%20Vsetin_Frenstat%20pod%20Radhostem%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Bordovice%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Verovice%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Zenklava%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Stramberk%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Koprivnice%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Skotnice%2C%20okres%20Novy%20Jicin&rp=%7B%22criterion%22%3A%22fast%22%2C%22toll%22%3A%22free%22%7D


-- pon dub 07, 2014 10:42 pm --

6.4.2014 - Pár nutných zastávek a pak na rytířské klání na hrad Sovinec a domů = ca 240km s celkovým ø 4,9 l/100km dle PP; viz trasa + výškový profil:
http://mapy.cz/#!x=17.726163&y=49.755739&z=9&rc=18.144987_49.640937_18.160116_49.829273_17.902570_49.938663_17.728790_49.974928_17.602624_49.966821_17.547619_49.833318_17.442116_49.793742_17.247409_49.836373_17.222757_49.796444_18.133942_49.657565&rl=Pribor%2C%20okres%20Novy%20Jicin_Fakultni%20nemocnice%20Ostrava%2C%2017.%20listopadu%201790%2F5%2C%20708%2000%20%20Ostrava%2C%20Poruba_Opava%2C%20okres%20Opava_Velke%20Heraltice%2C%20okres%20Opava_Horni%20Benesov%2C%20okres%20Bruntal_Dvorce%2C%20okres%20Bruntal_Moravsky%20Beroun%2C%20okres%20Olomouc_cast%20obce%20Sovinec%2C%20Jirikov_Paseka%2C%20okres%20Olomouc_Skotnice%2C%20okres%20Novy%20Jicin&rp=%7B%22criterion%22%3A%22fast%22%2C%22toll%22%3A%22free%22%7D&t=r
(BA-N95 Tank-Ono, Good-Year GT3 185/65-R15 Made by Poland 2,35 bar/přední + 2,20 bar/zadní při 18°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 2 adult passengers + baggage)


-- sob čer 07, 2014 7:13 pm --

Včera narychlo v tom hicu do a po Ostravě a zpět = 75km ve třech lidech a klimatizací za 4,5 l/100km dle PP.
Dnes při stejném obsazení Vrbno p.Pradědem a zpět = 255km, tam ráno bez a zpět už s klimou, celkově za 4,6 l/100km dle PP.
(BA-N95 Tank-Ono, Good-Year GT3 185/65R15 Made by Poland 2,4 bar/p. + 2,2 bar/z. při 24°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 2 adult passengers; najeto 40 tis.km)

-- ned čer 22, 2014 12:05 pm --

Včera na Dacia Piknik v Šiklově Mlýně: tam a zpět a tedy i celkově při ø 4,7 l/100km (min.4,2 l/100km, max.4,9 l/100km) dle PP; ca 360km, 3 dosp.osoby.
(BA-N95 Tank-Ono, Good-Year GT3 185/65R15 Made by Poland 2,4 bar/p. + 2,2 bar/z. při 24°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 2 adult passengers + baggage; najeto 41 tis.km)
# Trasa + výškový profil > http://mapy.cz/#!x=17.955191&y=49.561264&z=7&t=r&rc=18.133942_49.657565_16.167507_49.477751&rl=Skotnice%2C%20okres%20Novy%20Jicin_lokalita%20Sikluv%20Mlyn%2C%20Zvole&rp=%7B%22criterion%22%3A%22fast%22%2C%22toll%22%3A%22free%22%7D&q=%25C5%25A0ikl%25C5%25AFv%2520Ml%25C3%25BDn%252C%2520Zvole%2520(m%25C3%25ADstn%25C3%25AD%2520n%25C3%25A1zev)&p=-1&qp=15.392153_48.684119_18.669295_50.436786_7

040622_222512.jpg
040622_222542.jpg

Pozn.: kilometry navíc jsou už dnešní pojížďky; zachyceno mizerným mobilem ve tmě při stání na semaforech opravovaného mostu č. 58-019 (původní termín dokončení oprav 30.11.2013)

-- ned črc 06, 2014 1:06 pm --

Včera ve dvou lidech po okreskách na jižní Moravu a zpět = ca 360km s celkovým průměrem 4,3 l/100km; místy deště/bouřky + chvíli klima ..
(BA-N95 Tank-Ono, Good-Year GT3 185/65R15 Made by Poland 2,4 bar/p. + 2,2 bar/z. při 24°C, motoil Elf Evolution SXR 5W-30, 1 driver + 1 adult passengers + baggage; najeto 42 tis.km)
Obrázek


-- stř črc 23, 2014 10:33 pm --

.. + do a z práce vylezl průměr na 4,6 - 4,7 l/100km ..
Obrázek Obrázek Obrázek

.. plus ca 60km s přívěsem a minulou sobotu ve třech na Slovensko a zpět (250km, z toho 230km s klimatizací)
Obrázek Obrázek Obrázek

-- sob srp 23, 2014 11:42 pm --

Jeseníky + Vrbno pod Pradědem a zpět = ca 265km při 4,3 l/100km dle PP.
(BA-N95 Tank-Ono + VIF, Good-Year GT3 Made by Poland 2,35 bar/p. + 2,25 bar/z. při 18°C, motoil Elf Evolution 900 SXR 5W-30, 1 driver + 1 adult passenger)

-- stř zář 17, 2014 11:18 pm --

Dnes nahonem ve dvou + přívěsem s placht.nástavbou během odpolední špičky přes Ostravu do Karviné a zpět s nábytkem = ca 105km za 5,8 l/100km dle PP.

-- pon zář 22, 2014 10:23 pm --

# Bilance dlouhodobé spotřeby: Na 2320 litrů N95 najeto 45tis.km = ca 5,15 l/100km ..
(v podpisu je "klikatelný" obrázek s odkazem na evidenci tankování na spotreby.cz)

-- ned říj 12, 2014 10:48 pm --

Brzy ráno 2 osoby na jih Moravy (cestou četné mlhy), zpět 4 dosp.osoby + plný kufr + přibližně 100km s klimatizací; ca 450km za 4,5 l/100 dle PP.
(BA-N95 Tank-Ono + VIF, Good-Year GT3 Made by Poland 2,35 bar/p. + 2,25 bar/z. při 18°C, motoil Elf Evolution 900 SXR 5W-30; najeto 46tis.km)

Obrázek

-- ned lis 23, 2014 7:22 pm --

Do/z práce, okolo komína; s vozíkem: 1941km za 5,1 l/100km; L/Z pneu 50/50%.

Obrázek Obrázek

-- pát pro 26, 2014 3:02 pm --

# pokrač. Do/Z práce, okolo komína .. -> 3792km za 5,3 l/100km; L:Z pneu = ca 1:3.

Obrázek Obrázek

-- ned úno 15, 2015 11:33 am --

+ ještě jednou do/z práce, okolo komína, s přívěsem ..

Obrázek Obrázek
- - -
(pozn. v reálu je spotřeba vypočtená z tankování a ujeté vzdálenosti nižší o 1-2dcl na 100km oproti údaji zobrazovaném PP)

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: ned dub 12, 2015 8:46 pm
od sandero
Je někde fotka jak vypadá pohled zespoda na kryt motoru Sandera 1 1,2 16V . Mám v úmyslu měnit olej před barákem a nevím jak tam vlezu bez rampy. Můžu tam zítra vrazit foťák a vyfotit si to sám,ale kdyby byl někde na netu celkový pohled zespoda,byl bych rád.

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: čtv dub 16, 2015 1:56 pm
od mudmax
Na výpustný šroub olejové vany i těch 6 ks šroubů M6 krycího plechu pod motorem jde v pohodě dosáhnout rukama na zádech s čelem u nárazníku.
Nejprve se povolí přední dva šrouby (nástrčný šestihran 10), pak prostřední dva (vpředu je plech nasunut na takový rantl shora, tudíž nespadne) a nakonec za přidržování/nadlehčování poslední dva zadní šrouby; podmotorový kryt se pak rukama odsune dozadu pod střed vozu.
Před vypouštěním oleje sejmout shora motoru plnicí zátku, aby olej vytékal rychleji a plynule bez žbluňkání ..

Horší to bude s olejovým filtrem, lepší přístup bude asi po odejmutí pravého předního kola, tzn. použít zvedák a pro jistotu i kozu, a vzhledem k těsné blízkosti řemenice opatrně při povolování filtru (z dosedací plochy poteče olej - nezmastit řemen!) - po lehkém povolení použít při jeho vyšroubovávání třeba rukávec vyrobený z 2L petlahve ..

Před plněním nového oleje zkontrolovat, zda jsme někde nenechali povalovat výpustnou zátku a je opravdu tam, kde má být = utažena v olejové vaně.
Nejdřív nalít něco přes 3 litry oleje a nasadit zátku, pak nastartovat na volnoběh a zaplavit olejový filtr až zhasne kontrolka mazání, típnout motor, počkat pár minut a pomalu dolít hladinu k horní rysce. Nezapomenout vrátit plnicí zátku zpět na své místo ..

- - -

# .. používám zpravidla nájezdy, takže to mám s vypouštěním a výměnou filtru trochu jinak .. - prostě se zatáhnu pod auto.

Re: Sandero spotřeba 1.2 16V

PříspěvekNapsal: čtv dub 16, 2015 10:06 pm
od sandero
Bez sundání krytu pod motorem to nejde?