• Reklama

Střešní nosič na Sandero

* Sandero * Stepway

nosice dacia

Příspěvekod sherpa » ned úno 13, 2011 10:47 am

dik za info.
tak toto je v p............ komplet cela Dacia.
dam este 1 pokus.....a potom ak to nepasne tak im to pojdem hodit nazad. do vykladu....aby mali co ukazovat.
Dacia Sandero 1.4
ako maly terenacik do mesta fajn :-)
velmi lacne, velmi ziadane, velmi prekvapive...
sherpa
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř čer 02, 2010 7:01 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Reklama

nosice na Sandero

Příspěvekod sherpa » pon úno 28, 2011 4:41 pm

takze:
v DACIA/Renault skladovom/objednavkovom systeme v SVK maju nosice na Sandero pod 2 cislami: 1 ako hlavne a 2 ako nahradne {cislo}
hlavne cislo 77 11 427 419
nahradne {druhe} cislo 60 01 998 312
oba cisla ale vedu k tym istym nosicom, a to tym ktore mam ja {v SVK}.
cize, vyplyva z toho, ze zalezi zrejme akeho partnera si Dacia zvolila v tom ktorom state na dodavku doplnkov, v cechach maju krajsie nosice. Dacia SVK ma centralny sklad v Madarsku niekde blizko hranic so SVK.
funkcne su ale aj tie moje, aj ked su nakrivo [opticky], tak povedal ujo technik zo servisu.
cize: dizajn a DACIA to su 2 velmi "nesubezne" pojmy. :P
Dacia Sandero 1.4
ako maly terenacik do mesta fajn :-)
velmi lacne, velmi ziadane, velmi prekvapive...
sherpa
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř čer 02, 2010 7:01 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod sherpa » pon úno 28, 2011 7:07 pm

papapl píše:Takže já mám tyto: 60 01 998 312
http://dacia-kromexim.cz/dacia/nove-voz ... lusenstvi/ - tam jsem to sice nekupoval, ale je to ten typ - cena cca 2000CZK


Kto je vyrobca uvedeny na nosicoch resp. v montaznych papieroch?
Dacia Sandero 1.4
ako maly terenacik do mesta fajn :-)
velmi lacne, velmi ziadane, velmi prekvapive...
sherpa
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř čer 02, 2010 7:01 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod papapl » pon úno 28, 2011 7:54 pm

Tady je 1. strana návodu

Obrázek
Uživatelský avatar
papapl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát lis 26, 2010 4:57 pm
Bydliště: západní Čechy
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod mirostar » pon úno 28, 2011 7:57 pm

Iova , alebo niekto iný keď máte na streche box musíte dať dole anténu?Na fotkách to nevidno.
SANDERO 1,6 benzín,Laureate šedá comete metalíza,SUV,sedadlá a opierky s logom.
klíma,chrom výfuk,vlastník od 28.10.2008
Uživatelský avatar
mirostar
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon úno 23, 2009 12:11 am
Bydliště: Ružomberok,
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: sandero 1,6

Příspěvekod papapl » pon úno 28, 2011 8:35 pm

U toho nosiče, co mám já, to asi nebude nutné - anténa asi půjde sklopit pod rakev - ale bude kopírovat střechu.
Uživatelský avatar
papapl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát lis 26, 2010 4:57 pm
Bydliště: západní Čechy
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

nosice sandero

Příspěvekod sherpa » pon úno 28, 2011 10:04 pm

antena sa kludne zmesti pod rovinu nosicov, ale tym ze je taka dlha, je mozne ze bude kusok kmitat a tukat do dna skiboxu......
nosice takisto piskaju od ~ 90 kmh ked sa do nich nevlozi predpisana gumova vlozka.

a vyzera to tak, ze Renault Sandero ma premiovejsie doplnky ako Dacia Sandero.
Dacia Sandero 1.4
ako maly terenacik do mesta fajn :-)
velmi lacne, velmi ziadane, velmi prekvapive...
sherpa
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř čer 02, 2010 7:01 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod lova » stř bře 02, 2011 8:42 pm

To mirostar

anténa se dá opravdu sklopit pod nosič a neťuká do střechy.

Odpor vzduchu od buxu nejde moc slyšet, ale to zná snad každý Sanderák :lol:

Jinak o gumových vložkách jsem nic neslyšel.
Sandero 1.6 Laureate v plné výbavě od 29.9.2008 najeto 96.000km, aktuální spotřeba 6,7l.
lova
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 520
Registrován: pon srp 11, 2008 8:25 pm
Bydliště: Velehrad
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1.6 Laureate
Prodejce vozu: Kromexim Zlín

Příspěvekod Karlos » úte bře 08, 2011 2:10 pm

to: sherpa, papapl z 1 strany:
Já zase řešil to, že v jedné matce nebyl vytočen závit a tak jsem vzal závitníky a za 2minuty nebylo co řešit.
Jinak nosiče "hand made" - tenkrát origo byly děsně drahý. Někde tu ve fóru jsou i fotky.
Uživatelský avatar
Karlos
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 634
Registrován: úte zář 05, 2006 8:35 pm
Bydliště: Teplice v Čechách
Poďakoval som: 3 krát
Poďakovali my: 1 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan 1.4
Prodejce vozu: AutoPilař Říčany
Oblíbený autoservis: hand made

Příspěvekod papapl » úte bře 08, 2011 7:07 pm

No, tak teď jsem sundal příčníky a je to nejen stržený závit, ale i protočená matka. Takže průšvih - ze spoda je přidaná plechová podložka a ta bude dle mého názoru také ruplá (jinak není důvod, aby se matice protočila). Podložka je v celku přes obě matky, takže odvrtat obě. Matka stojí 57,- + DPH, podložka zatím nevím. Každopádně tapecírunk musí dolu komplet. Když mi řekli, ať počítám za práci 1800,- + DPH, tak se do toho pustím asi sám. Počkám jen na lepší počasí a možná někde seženu i dokumentaci od Sandera.

Pokud se do toho už někdo pustil, podělte se pls o zkušenosti.
Uživatelský avatar
papapl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát lis 26, 2010 4:57 pm
Bydliště: západní Čechy
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod papapl » čtv bře 10, 2011 8:56 pm

lova píše:Tak se pidávám do klubu k těm, kterým při nasazování se protočila matka a šroubek zůstal celý.
A to jsem dělal hodně opatrně.

Tak opět musí běžky do auta. :x


Tak mám matku doma - pokud budete potřebovat v servisu, je to Key. Code: 77 03 043 127 (cena 68,-CZK včetně DPH) - original Renault Megane. Venkovní průměr je 10mm (v případě, že budete chtít pokoupit něco v Kelly nebo ve Fabory). Zásadní rozdíl mezi konfekcí a originálem je zaslepení vnitřního závitu a gumové těsnění ve venkovní části, která přiléhá ke karosérii. Obojí se dá jistě nahradit silikonem (zaslepení vnitřku matky originálu je monoblok z kompozitu).

Roznýtování se provádí speciálními kleštěmi. Neměl by být problém vyrobit nějaký přípravek ze šroubu M6, matky M6 a ocelové trubičky (naštěstí jsem přišel na to, kdo má ty kleště a nanýtuje).

Děkuji za bezvadnou spolupráci technikům firmy Auto Hornát.
Uživatelský avatar
papapl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát lis 26, 2010 4:57 pm
Bydliště: západní Čechy
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod papapl » pát bře 11, 2011 8:07 pm

A ještě fotečky (kdybych včera stíhal, určitě bych to dal do jednoho příspěvku).
Nýtovací matka je zde - v neděli jdu do toho:
Obrázek
Obrázek

Na nýtování je třeba kleští, které se naštěstí dají půjčit. Kupovat je, se nevyplatí. Stojí cca 7000,- CZK.
Dám vědět, jak jsem dopadl.
Uživatelský avatar
papapl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát lis 26, 2010 4:57 pm
Bydliště: západní Čechy
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod papapl » ned bře 13, 2011 4:03 pm

Takže zase já (mohl jsem to dopsat do předchozích příspěvků, já vím, ale..).
Oznamuji vítězství s nýtovací matkou střešního nosiče. Pokud se někomu protočí matka - běžte to reklamovat.
Co je potřeba dělat (pro ty, co to reklamovat nepůjdou):
1) Demontovat tapecírunk střechy alespoň tak, aby se pod něj dostaly ruce (tedy spíše prsty). Vzhledem k tomu, že mi rupla přední matka na zadním nosiči (ano, je to to blbější místo v daném místě), odstranil jsem gumu kolem zadních i předních dveří (naštěstí je tam jen nacvaklá), demontoval zadní plastový kryt (na kkterém leží plato kufru - 3x šroub + 2 zacvakávací čudlíky, demontáž madélek nade dveřmi (v mém případě pravá strana, takže vepředu i vzadu) - pozor všechny hlavy šroubů jsou Torx (hvězdička), takže pokud nemáte, nutno pokoupit - srávný rozměr!, demontáž uchycení předního pásu (sundat krytku šroubu a poté 17-ka klíč) a demontáž plastového krytu (je tam jen nacvaknutý). Ještě doporučím vyndat 2 nacvakávací čudlíky (ta světlá kolečka, co koukají z tapecíru ven - je to radost - jsou tam namáčknuté "proti srsti") blíže k místu s matkami (1 vepředu a 1 vzadu).
2) odstranit venkovní gumu nade dveřmi (je tam zase jen nacvaklá) - to jen proto, aby se k tomu lépe mohlo.
3) odvrtat opatrně stávající matku (je to sranda, když se protáčí) - vrtákem pr. 10mm (osobně jsem okolí díry oblepil papírovou lakýrnickou páskou, chytl matku kleštěmi SIKI a vrtal - ano, máte pravdu byli jsme na to 2). Předtím je dobré ucpat všechny místa uvitř karosérie, kam by vnitřek místa mohl po odvrtání zapadnout třebas hadrem.
4) Nanýtovat novou matku (pozor na podložku uvnitř - je dobré ji přimáčknout ke kastli (vzhledem k tomu, že je tam místa jen "zeptat se kolik je hodin", tak prsty).
5) Seskládat to zpátky dohromady.

No a tady nějaká ta fotečka:
Obrázek
Uf, odvrtáno.

Obrázek
Tady je ta podložka (ležela mi volně uvnitř asi auto vyráběli v pátek odpoledne, nebo v pondělí poránu) - měl by jí držet alespoň ten druhý nýt, ale nedržel :-(

Obrázek
Asi takhle by to mělo vevnitř vypadat, ale nevypadalo :-(

Obrázek
Sláva - nýtování nové matice (fakt ve dvou - jeden musí nýtovat a druhý držet tu zatracenou podložku zevnitř u kastle)

Obrázek
A hřeb večera nastává - je hotovo.

Obrázek
A tady je ten přípravek, který jsme s kolegou vymysleli (standardní šroub M6 z tvrdokovu, matka M6 s prodlouženým tělem (standardní matici bychom asi ztrhli - má to fakt "Magi"), standardní podložka 6mm mezi matku a kulatinu s osazením (aby ten závit "neujel" jako v Rumunsku a fakt neujel - viz. výše), vyvrtanou dírou 6mm a přivařeným plocháčem, aby se to neprotáčelo.
Naposledy upravil papapl dne pon bře 14, 2011 10:23 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
papapl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát lis 26, 2010 4:57 pm
Bydliště: západní Čechy
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

pekna praca

Příspěvekod sherpa » pon bře 14, 2011 9:26 pm

rozobrat pol auta kvoli strhnutej matici....uf..to je dizajn. uz viem preco si nabuduce kupim len auto s pozdlznymi lyzinami. :D
Dacia Sandero 1.4
ako maly terenacik do mesta fajn :-)
velmi lacne, velmi ziadane, velmi prekvapive...
sherpa
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř čer 02, 2010 7:01 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Příspěvekod papapl » pon bře 14, 2011 10:01 pm

No, na Renaulta se to rozebírá celkem dobře - není tam žádná záludnost.
Každopádně jsem preventivně donýtoval i zbytek matic (doufám, že ta podložka už drží všude).
Doporučuji pozorně si prohlédnout všechny matice (mám pocit, že se to týká i Logana - NE MCV) - pokud nebude "sedět" na karosérii celou svoji plochou, je "zaděláno" na problém.
Jinak máte pravdu, Hagus je Hagus. Doufám, že Dacia časem povolí montovat podélné lišty i na "normální" Sandera - v tom okamžiku do nich okamžitě jdu.

P.S. Držím všem palce, ať se jich tento problém netýká. V "mém" servisu (je to výjimka - dělají jen Dacie a ne Renaulty) mi spolumajitel firmy řekl "no, jste první, komu se to povedlo strhnout" - vůbec netušil, jak je to tam přidělané (ale je to spolumajitel, ne technik - technik věděl o nýtování, ale nevěděl jak, resp. neměl na to nářadí; koneckonců já také ne), ale jak se koukám kolem sebe, Sander s nosičem v mém okolí tolik nejezdí.

A přídávám: má to fakt i Renault Mégane a nové Clio (tam jsem to viděl na vlastní oči).
Uživatelský avatar
papapl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát lis 26, 2010 4:57 pm
Bydliště: západní Čechy
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

PředchozíDalší

Zpět na Dacia SANDERO

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama
cron